Leerlingenopleiding

Doel en beleidsplan leerlingen

Wanneer leerlingen lid worden van fanfare Juliana is het doel dat zij muziekles volgen om uiteindelijk mee te spelen in een jeugdgroep en vervolgens in het fanfareorkest. Op deze manier werkt de fanfare aan haar toekomst!

Om een basisniveau te garanderen is het van belang dat de leerlingen minimaal het muziekdiploma A behalen (praktijk én theorie). Hier wordt door de docenten tijdens de lessen aandacht aan besteed. Vorderingen van de leerlingen worden twee keer per jaar door een oudergesprek met de ouders gedeeld. We gaan ervan uit dat een leerling na drie jaar muziekonderwijs in staat moet zijn aan te sluiten bij het fanfareorkest.

Meer informatie hierover staat in het beleidsplan leerlingen en in de brochure.

Natuurlijk is het ook heel belangrijk dat er plezier wordt beleefd aan het maken van muziek. Door het geven van verschillende (jeugd)concerten per jaar en het jaarlijkse leerlingenuitje wordt hier aandacht aan besteed.

Bij wie moet ik zijn

… voor het aanmelden van nieuwe leerlingen? Bij Joan van der Sluijs (voorzitter jeugdbestuur)

… voor reparatie en onderhoud? Bij Willy van Sonsbeek

… voor financiële zaken? Bij Pieter-Jan Rab (penningmeester)

Afmelden voor de lessen?

Liever niet natuurlijk …. maar als er echt moet bij voorkeur door de ouders én tijdig bij de docent of eventueel tijdens de lesdag door te bellen naar het dorpshuis, telefoon 0418661519

Algemene lestijden

Blaasinstrumenten woensdagmiddag van 15.00 uur tot 19.00 uur in dorpshuis de Parel in Rossum.

Slagwerk woensdagmiddag van 14.00 uur tot 19.00 uur in dorpshuis de Parel in Rossum.

Nieuwsbrief jeugd

Belangrijke informatie voor de leerlingen komt in een speciale jeugdnieuwsbrief. Deze nieuwsbrief wordt gemiddeld iedere zes weken digitaal toegestuurd.

Docenten

Blazers: Wil van den Dungen.

Wil van den Dungen
“De aanleg voor muziek heb ik van mijn vader geërfd. Hij was een zeer goede amateur muzikant, docent, arrangeur en dirigent. Al op jonge leeftijd probeerde ik trombone te spelen. Maar helaas waren mijn armen nog te kort. Na een tijdje was de accordeon van mijn moeder wel interessant. Maar mijn vader was een en al blaasmuziek en de overstap naar de trompet was daarom niet zo vreemd. Op de Muziekschool in Den Bosch haalde ik de eerste diploma’s. Daarna kwam het Conservatorium in beeld. Daar studeerde ik o.a. trompet, trombone, piano en schoolmuziek. Het is wel grappig, dat ik uiteindelijk toch weer bij de trombone uit kwam. Voor  mij is muziek een van de mooiste hobby’s ter wereld. Het is vooral gezellig om met andere mensen samen te spelen. Dit plezier wil ik graag doorgeven aan jonge mensen. Ik hoop dan ook, dat het voor hen ook een hobby voor het hele leven is. Ik geef al zo’n 40 jaar met veel plezier les en het verveelt mij niet. Ik ben lesgeven juist alleen maar leuker gaan vinden. De afgelopen jaren heb ik zelf ook weer eens wat lessen genomen. Dat was om weer de nieuwste dingen over blaastechniek en ademtechniek te leren. Ik speel nu zelf ook een stuk gemakkelijker en dat breng ik natuurlijk weer over mijn leerlingen.”

Slagwerk: Marcel van Vught

Marcel van Vught
“Mijn naam is Marcel van Vught, afgestudeerd en gediplomeerd Docerend Musicus Klassiek slagwerker en Docerend Musicus Geïmproviseerde muziek. Beide behaald aan het Brabants Conservatorium, daarnaast diverse gastlessen gevolgd op verschillende conservatoria. Ook heb ik het landelijke instructeursdiploma behaald. In mijn lespraktijk verzorg ik zowel de Hafa/Klassiek als de Geïmproviseerde Lichte Muziek waaronder Drums.  Naast het lesgeven sta ik ook voor een aantal slagwerkgroepen. Ik ben zelf ook actief als slagwerker in diverse uiteenlopende formaties van jazz, latin, commerciële muziek tot aan harmonie, fanfare en bigbands. Ook verzorg ik muziek op maat voor feesten en partijen zoals slagwerkopeningen en -workshops op scholen en bedrijven. Verder ben ik ook actief in de marchingwereld.”

 

 

Menu